Angol nyelvű közlemények
Pusztai Gabriella - Kovács Karolina Eszter - Kovács Klára - Nagy Beáta Erika (2017): The effect of campus environment on students’ health behaviour in four Central European countries. Journal of Social Research and Policy, 8(1). pp. 1-14.
Bocsi Veronika - Ceglédi Tímea - Kocsis Zsófia - Kovács Karolina Eszter - Kovács Klára - Müller Anetta Éva - Pallay Katalin - Szabó Barbara Éva - Szigeti Fruzsina -Tóth Dorina Anna (2018): The discovery of the possible reasons for delayed graduation and dropout in the light of a qualitative research study. Journal of Adult Learning Knowledge and Innovation, 3(1). pp. 27-38.
Kovacs Klara - Lentene Puskas Andrea - Moravecz Marianna - Rabai David - Bacsne Baba Eva (2018): Institutional Environment of Students’ Sports Activities in Central Europe. Hungarian Educational Research Journal, 8(2). pp. 50-68.
Kovács Klára (2018): A Comparison of Factors Influencing Health Risk Behaviour of College Students in the Countries of the Carpathian Basin. European Journal of Mental Health, 13 (2). pp. 184-210.
Csók Cintia (2019): The responsibility of higher education. Acta Medicinae et Sociologica, 10(28). pp. 24-30.
Hrabéczy Anett (2019):Discovering factors influencing study success of students with disabilities and learning difficulties in an interview study. Acta Medicinae et Sociologica, 10(28). pp. 24-30.
Judit Váradi - Tímea Szűcs - Mária Strenáčiková - Mária Strenáčiková (2019): Persistence in tertiary music education in Hungary and Slovakia. Journal of Adult Learning Knowledge and Innovation 3(1). pp. 6-11.
Klára Kovács (2019): Socio-Cultural Characteristics of Sport Activity among Students in Central and Eastern Europe: Comparative empirical analysis. Journal of Physical Education and Sport ,19(1). pp. 669-676.
Dorina Anna Tóth - Marianna Szemerszki - Tímea Ceglédi - Barbara Máté-Szabó (2019): The different patterns of the dropout according to the level and the field of education. HERJ, 9(2).
Hvozdetska Bohdanna - Varha Nataliia - Nikon,Nataliia - Zsofia Kocsis - Klara Kovacs (2020): Migratory Moods and Temporary Employment of Students of Central and Eastern Europe. Italian Sociological Review, 10 (2), pp. 305-326.
Csók Cintia (2020): Labour Market Characteristics of Helping Professionals. Central European Journal of Educational Research, 2(1), pp. 66-75.
Kocsis Zsófia - Pusztai Gabriella (2020): Student Employment as a Possible Factor of Dropout., ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA, 17(4). pp. 183-199.
Magyar nyelvű közlemények
Kovács Klára - Lenténé Puskás Andrea - Moravecz Marianna - Rábai Dávid - Bácsné Bába Éva (2017): A sportolás intézményi különbségei hazai és határon túli kisebbségi magyar felsőoktatási intézményekben. PedActa, 7(2). pp.19-34
Kovács Klára - Müller Anetta - Fenyves Veronika - Szűcs Edit - Bácsné Bába Éva (2017): Miért éppen pedagógusképzés? Szakközépiskolások pedagógusképzésre irányuló tanulmányi motivációi a Kárpát-medencében. Neveléstudomány: Oktatás Kutatás Innováció, 5(3). pp. 15-30.
Pusztai Gabriella - Fenyves Veronika - Bácsné Bába Éva - Kocsis Imre - Juhász Csaba (2017): Kísérlet a lemorzsolódás mértékének és okainak megragadására a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar példáján. Neveléstudomány: Oktatás Kutatás Innováció, 3. pp. 5-14.
Ceglédi Tímea (2018): Potyázók, anómiások, rituális perzisztensek és célorientált perzisztensek. A hallgatói lemorzsolódás szokatlan veszélyei. Acta Medicinae et Sociologica, 9(26). pp. 3-15.
Polónyi István (2018): A hátrányos helyzetű régiók felsőoktatási rekrutációjának néhány sajátossága. In: Pusztai Gabriella - Szigeti Fruzsina (szerk.): Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetemi Kiadó. pp. 207-224.
Polónyi István (2018): A hátrányos helyzetű kistérségekben élő fiatalok felsőoktatásba kerülésének esélyei. Statisztikai Szemle, 96(10). pp. 1001-1019.
Bocsi Veronika - Ceglédi Tímea - Kocsis Zsófia - Kovács Karolina Eszter - Kovács Klára - Müller Anetta Éva - Pallay Katalin - Szabó Barbara Éva - Szigeti Fruzsina - Tóth Dorina Anna (2018): A pedagógus hallgatók késleltetett diplomaszerzésének okainak feltárása interjúk alapján In: Pusztai Gabriella - Szigeti Fruzsina (szerk.): Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban. Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetemi Kiadó. pp. 63-90.
Ceglédi Tímea (2018): Reziliens sikertörténetek a Wáli István Református Cigány Szakkollégiumban. In: Pusztai Gabriella - Szigeti Fruzsina (szerk.): Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó. pp. 128-139.
Kovács Klára (2018): A sportolás és a perzisztencia összefüggésének vizsgálata öt ország hallgatóinak körében. Magyar Pedagógia, 118 (3). 237-254.
Kovács Klára (2018): A sportolási szokások és perzisztencia kapcsolata magyarországi és romániai hallgatók körében. In: Pusztai Gabriella - Szigeti Fruzsina (szerk.): Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó. pp. 154-169.
Kovács Klára (2018): Magyarországi és határon túli hallgatók egészségrizikó-magatartását befolyásoló tényezők. Magyar Pedagógia, 118(1). pp. 27-54.
Kovács Klára - Müller Anetta (2018): Rizikó-magatartással jellemezhető hallgatók tanulmányi kockázatai. Acta Medicinae et Sociologica, 9 (26). pp. 63-78.
Fónai Mihály (2018): A hallgatói lemorzsolódás törésvonalai a Debreceni Egyetemen. In: Pusztai Gabriella - Szigeti Fruzsina (szerk.): Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban. Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetemi Kiadó. pp. 239-249.
Kovács Klára (2018): The impact of sports on above-the-average and high-performing students’ achievements in Hungarian and Romanian higher education institutions. In: Gábor Erdei - Erika Juhász - Salih Sahin - Adnan Kan (eds.): Ways of Promoting Excellence in Higher Education. Ankara, Pegem Akademi. pp. 63-78.
Váradi Judit - Demeter-Karászi Zsuzsanna - Kovács Klára (2019): Extrakurrikuláris, szabadidős tevékenységek és a vallásosság összefüggései a lemorzsolódás okaival. In Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Kocsis Zsófia (szerk.): KozmaPolisz Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára. Debrecen: CHERD-H.pp. 261-274.
Kovács Karolina Eszter (2019). A motiváció szerepe a felsőoktatási lemorzsolódásban és perzisztenciában. Iskolakultúra, 28(10-11). pp. 55-63.
Ceglédi Tímea (2019): Potyázók, anómiások, rituális perzisztensek és célorientált perzisztensek. A hallgatói lemorzsolódás szokatlan veszélyei. Acta Medicinae et Sociologica, 10(28). pp. 31-44.
Kovács Klára (2019): Tanulmányaikban (is) kitartóbbak a sportolók? Educatio, 28 (1). pp. 174-182.
Pusztai Gabriella - Fónai Mihály - Bocsi Veronika (2019): A társadalmi státusz transzmissziója és a felsőoktatási lemorzsolódás. Acta Medicinae et Sociologica, 10(28). pp. 5-23.
Polónyi István (2019): Egyetemek és régiójuk – különös tekintettel a Debreceni Egyetemre. Debreceni Szemle, 27(1). pp. 23-34.
Kovács Klára - Müller Anetta (2019): Rizikó-magatartással jellemezhető hallgatók tanulmányi kockázatai. Acta Medicinae et Sociologica, 10(28). pp. 63-78.
Markos Valéria - Kocsis Zsófia - Dusa Ágnes Réka (2019): A civil aktivitás, a hazai és a külföldi munkavállalás különbözõ megjelenési formái a lemorzsolódás folyamatában. In: Pusztai Gabriella - Engler Ágnes - Kocsis Zsófia (szerk.): KozmaPolisz Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára. Debrecen: CHERD-H. pp. 275-288.
Pusztai Gabriella - Fényes Hajnalka - Szigeti Fruzsina - Pallay Katalin (2019): Kik a lemorzsolódó hallgatók? In: Pusztai Gabriella - Engler Ágnes - Kocsis Zsófia (szerk.): KozmaPolisz Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára. Debrecen: CHERD-H. pp. 249-260., 2019
Szigeti Fruzsina (2020): A doktori képzésből lemorzsolódók vizsgálata. Educatio, 29(1). pp. 135-144.
Győri Krisztina - Balogh Jenifer (2020): A felsőoktatási továbbtanulási döntést befolyásoló tényezők hatása a finanszírozási karrierre. In: Simonics István – Holik Ildikó (szerk.): Új kutatások a szakképzés és a felsőoktatás területén. pp. 241-249.
Demeter-Karászi Zsuzsanna - Pusztai Gabriella (2020): Hallgatói rekrutáció szektorközi összehasonlításban. PEDACTA, 10(1). pp. 59-72.
Moravecz Mariann - Nagy Zsuzsa - Rábai Dávid - Szabó Dániel - Kovács Klára (2020): Intézményi hatás a kárpát-medencei felsőoktatási intézmények szabadidős sportprogramjaiban és versenysportjában. In: Hideg Gabriella - Simándi Szilvia - Virág Irén (szerk.): Prevenció, intervenció és kompenzáció. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó. pp. 152-164.
Mohácsi Márta - Fényes Hajnalka (2020): A karriertudatosság és az arra ható tényezők a felsőoktatási hallgatók körében. Egy közép-kelet európai régióban végzett kutatás eredményei. Tér - Gazdaság - Ember, 8(3). pp. 47-61.
Kovács Klára - Moravecz Marianna - Nagy Zsuzsa - Szabó Dániel - Rábai Dávid (2020): Az intézményi hatás és modelljeinek vizsgálata közép-kelet-európai felsőoktatási intézmények sportjában. Neveléstudomány, 3. pp. 30-54.
Konferenciaszereplések
Pusztai Gabriella (2017): Social and Organisational Factors Affecting Student Achievement in Higher Education. In: Pusztai Gabriella - Juhász Erika - Erdei Gábor (szerk.) (2017): Promoting Excellence in Higher Education. Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen. p. 21. (ISBN: 978-615-80077-5-7)
Pusztai Gabriella (2017): Lemorzsolódási kockázatok és kompenzáló tényezők a felsőoktatásban. In: Kerülő Judit - Jenei Teréz - Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Nyíregyházi Egyetem, Nyíregyháza. pp. 250-255. (ISBN: 978-963-508-863-8)
Fényes Hajnalka - Pusztai Gabriella - Markos Valéria (2017): A felsőoktatási hallgatók civil és önkéntes részvételének hatása a lemorzsolódási esélyekre egy határ menti régióba. Modernitások. pp. 31-32.
Dusa Ágnes Réka - Szigeti Fruzsina (2017): A doktori képzés és külföldi tanulás aspirációja magas lemorzsolódási kockázatú hallgatók körében. In: Kerülő Judit, Jenei Teréz, Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet. Nyíregyháza: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Nyíregyházi Egyetem. p. 251. (ISBN: 978-963-508-863-8). (A konferencia előadása)
Pusztai Gabriella - Fenyves Veronika - Bácsné Bába Éva - Kocsis Imre - Juhász Csaba (2017): Kísérlet a lemorzsolódás mértékének és okainak megragadására egy kar hallgatóinak példáján. In: Kerülő Judit - Jenei Teréz - Gyarmati Imre (szerk.): XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztrakt kötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Nyíregyházi Egyetem, Nyíregyháza. p. 253. (ISBN: 978-963-508-863-8)
Szemerszki Marianna - Pusztai Gabriella (2017): A felsőoktatási lemorzsolódás mutatói és előrejelzői egy regionális egyetemen. In: Buda András - Kiss Endre (szerk.): Interdiszciplináris pedagógia és a taneszközök változó regiszterei : X. Kiss Árpád Emlékkonferencia: tartalmi összefoglalók. 8. Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Kiss Árpád Archívum Könyvtára, Debrecen. p. 60. (ISBN: 978-963-473-967-8)
Szigeti Fruzsina (2017): Studies after the diploma? The aspiration of the postgraduate education among students vulnerable for dropout. In: Bács Zoltán (szerk.): A hallgatói mobilitás stratégiai jelentősége a felsőoktatás nemzetközivé válásában. Debrecen: Debreceni Egyetem. pp. 130-131. (ISBN: 978-963-473-963-0). (A konferencia előadása)
Tóth Dorina Anna (2017): Community Higher Education Centre in Hungary. In: Pusztai Gabriella - Juhász Erika - Erdei Gábor (szerk.) (2017): Promoting Excellence in Higher Education. Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, Debrecen. p. 27. (ISBN: 978-615-80077-5-7). (A konferencia előadása)
Bocsi Veronika - Fónai Mihály - Pusztai Gabriella - Kovács Klára (2018): Drop-out from Higher Education: A Sociological Research from Intellectuals’ Aspects.
In: Christof, Nägele - Barbara, E Stalder (eds.): Trends in Vocational Education and Training Research. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET) : VETNET ECER PROCEEDINGS 2018. Bolzano, Olaszország : [s. n.] - Nemzetközi, (2018) p. x
Karászi Zsuzsanna - Tóth Dorina Anna (2018): Elbukni a rajt után - Továbtanulás és lemorzsolódás a Debreceni Egyetemen képzési területek tükrében.
In: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (2018): Absztraktkötet. Oktatás, gazdaság társadalom. Székesfehérvár. p. 103. (ISBN: 978-615-5657-04-7). (A konferencia előadása)
Szigeti Fruzsina – Bocsi Veronika – Ceglédi Tímea – Kocsis Zsófia – Kovács-Nagy Klára – Müller Anetta – Pallay Katalin – Szabó Barbara – Tóth Dorina (2018): A pedagógus hallgatók késleltett diplomszerzésének és a lemorzsolódás lehetséges okainak feltárása egy kvalitatív kutatás tükrében. In: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (2018): Absztraktkötet. Oktatás, gazdaság társadalom. Székesfehérvár. p. 197. (A konferencia előadása)
Pusztai Gabriella - Szemerszki Marianna (2018): Belépés, továbbhaladás és lemorzsolódás a pedagógusképzésben. In: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (2018): Absztraktkötet. Oktatás, gazdaság társadalom. Székesfehérvár. p. 180. (ISBN: 978-615-5657-04-7)
Kocsis Zsófia (2018): A hallgatói munkavállalás, mint a lemorzsolódás egyik lehetséges tényezője. In: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (2018): Absztraktkötet. Oktatás, gazdaság társadalom. Székesfehérvár. p. 117. (ISBN: 978-615-5657-04-7)
Bocsi Veronika - Fónai Mihály - Pusztai Gabriella - Kovács Klára (2018): Drop-out from Higher Education: A Sociological Research from Intellectuals’ Aspects.
In: Christof, Nägele - Barbara, E Stalder (eds.): Trends in Vocational Education and Training Research. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET) : VETNET ECER PROCEEDINGS 2018. Bolzano, Olaszország : [s. n.] - Nemzetközi, (2018) p. x
Bocsi Veronika - Pusztai Gabriella - Fónai Mihály - Kovács Klára (2018): Dropout from HE: A Sociological Research from Intellectuals’ Aspects In: Wubbels, T. et a.l (ed.): Inclusion and Exclusion. Resources for Educational Research?Bolzano, Olaszország : European Educational Research Association (EERA), (2018) pp. 54-55. Paper: 1167.
Karászi Zsuzsanna - Pusztai Gabriella - Kocsis Zsófia (2018): Social and Institutional Factors of Student Retention in Hungarian Higher Education. In: Wubbels, T et al. (szerk.): Inclusion and Exclusion. Resources for Educational Research? Bolzano, Olaszország : European Educational Research Association (EERA), (2018).
Szigeti Fruzsina - Kovács Karolina Eszter - Ceglédi Tímea - Kocsis Zsófia - Pallay Katalin (2018): A késleltetett diplomaszerzés és lemorzsolódás hátterében álló tényezők feltárása egy a pedagógus hallgatók körében végzett kvalitatív kutatás alapján (poszter). p. 502. (A konferencia posztere)
Szigeti Fruzsina (2018): Doktoranduszok fokozatszerzésének és lemorzsolódásának tudományterületi, intézményi mintázatai. In: Fehérvári Anikó - Széll Krisztián - Misley Helga (szerk.): Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések: Absztrakt kötet: XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, Magyarország : ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, p. 164.
Kovács Klára - Demeter-Karászi Zsuzsanna - Váradi Judit (2019): Az extrakurrikuláris, a szabadidős tevékenységek és a vallásosság összefüggései a lemorzsolódás okaival. Prevenció, intervenció és kompenzáció, HuCER 2019. p. 217. (A konferencia előadása)
Pusztai Gabriella - Szigeti Fruzsina (2020): A hallgatókra jellemző haladási utak és azok jellemzői. In: Kozma Tamás - Juhász Erika - Tóth Péter (szerk.): Tanulás és innováció a digitális korban: HuCER 2020 : Absztraktkötet. p. 72. (A konferencia posztere)
Kovács Edina - Bocsi Veronika (2020): A pedagógushallgatók társadalmának belső rétegzettsége: tanár, tanító és óvodapedagógus hallgatók vizsgálata. In: Kozma Tamás - Juhász Erika - Tóth Péter (szerk.): Tanulás és innováció a digitális korban: Absztraktkötet. p. 55. (A konferencia posztere)
Kocsis Zsófia (2020): A hallgatói munkavállalás sajátosságai az Európai Felsőoktatási Térség Keleti Régiójában. In: Kozma Tamás - Juhász Erika - Tóth Péter (szerk.): Tanulás és innováció a digitális korban. p. 120.
Hrabéczy Anett - Csók Cintia (2020): Felsőoktatási haladási utak a középiskola és pályaválasztás tükrében. In: Kozma Tamás - Juhász Erika - Tóth Péter (szerk.): Tanulás és innováció a digitális korban. Absztraktkötet. Budapest: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete. p. 7.
Fónai Mihály - Szigeti Fruzsina (2020): A lemorzsolódás mintázatai a magyar felsőoktatásban-az Eurostudent vizsgálatok tapasztalatai. In: Magyar Szociológiai Társaság (szerk.): Meghatározottságaink: A nem, az életkor és az etnikum szerepe a tartós társadalmi egyenlőtlenségekben. Budapest, Magyarország: Magyar Szociológiai Társaság. p. 28. (A konferencia előadása)
Pusztai Gabriella - Szigeti Fruzsina (2020): A hallgatók felsőoktatási tanulmányi előrehaladási útjai. In: Engler, Ágnes - Rébay Magdolna - Tóth Dorina Anna (szerk.): Család a nevelés és az oktatás fókuszában: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia: Absztraktkötet. Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetem, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért. p. 127. (A konferencia előadása)
Fényes Hajnalka - Pallay Katalin - Mohácsi Márta (2020): A továbbtanulási motivációk és a perzisztencia összefüggései a felsőoktatási hallgatók körében. In: Kozma Tamás - Juhász Erika - Tóth Péter (szerk.): Tanulás és innováció a digitális korban: HuCER 2020 : Absztraktkötet. p. 16. (A konferencia posztere)
Pusztai Gabriella - Demeter-Karászi Zsuzsanna (2020): Hallgatói rekrutáció és vallásosság az Európai Unió keleti határán fekvő perifériás térségben. A Magyar Szociológiai Társaság vándorgyűlése 2020: Absztraktkötet. p. 62. (A konferencia előadása)
Demeter-Karászi Zsuzsanna (2020): Hallgatói vallásosság szektorközi összehasonlításban. In: Kozma Tamás - Juhász Erika - Tóth Péter (szerk.): Tanulás és innováció a digitális korban: HuCER 2020: Absztraktkötet. p. 126. (A konferencia előadása)